Cameleonia va prezinta un decor din faianta pictata, ce reproduce tabloul Natura moarta cu 15 pere, creat de Vincent Van Gogh in iarna 1887-1888, in timp ce se afla la Paris.
Astazi poate fi admirat in Germania in Gemaldegalerie Neue Meister din Dresda.
In anul 1886 Van Gogh s-a mutat din Olanda la Paris. Acolo, intalnindu-i pe fondatorii si pictorii imporatanti ai Impresionismului (Monet, Renoir), Pointilismului (Georges Seurat si Paul Signac) si ai altor curente artistice, are loc o schimbare graduala, de la maniera sobra a lucrarilor sale de dinainte. catre o abordare mult mai variata si mai expresiva. Van Gogh incepe sa utilizeze culori complementare, contrastante si mult mai luminoase. Isi dezvolta propriul stil, caracterizat prin utilizarea multor culori si a unor tuse largi.
In aceasta pictura vedem un exempu de maiestrie in utilizarea perechilor complementare portocaliu si albastru. Prin inlaturarea oricarei forme de a distrage atentia, precum o masa sau un fundal care care ar ancora compozitia in spatiu, Van Gogh plaseaza fiecare fruct independent, creand astfel un efect decorativ, semi-abstract.

Culori complementare
Culorile complementare sunt perechi de culori care, atunci cand sunt asezate una langa cealalta, creaza cel mai puternic contrast si se accentueza reciproc. Ele sunt utilizate masiv in arta si in design.
Utilizarea culorilor complementare a fost conceptualizata de catrede arta francez Charles Blanc in cartea sa Gramatica artei si a designului (1867). El realizeaza o stea (altii o numesc roata) a culorilor, cele complementare fiind opuse.

Pe aceasta roata a culorilor, dezvoltata in secolul XVIII si folosita de catre Claude Monet, Vincent Van Gogh si altii, inclusiv de catre pictorii contemporani, culorile primare erau considerate afi rosul, galbenul si albastrul, iar perechile complementare de culori primare-secundare erau considerate a fi rosu-verde, albastru-portocaliu si galben-violet. In manualele de pictura mai recente, culorile primare sunt definite mai precis ca fiind magenta, cyan si galben.
Culorile complementare pot crea efecte optice surprinzatoare. Umbra unui obiect pare sa fie compusa in mare masura din culoarea complementara a acestuia. De exemplu, umbra unui mar rosu va parea verde.
Aplicatii practice ale culorilor complementare
Utilizarea culorilor complementare este o trasatura esentiala in estetica artei si a designului grafic. Aceasta se extinde si catre alte domenii precum culorile contrastante din logo-uri si in afisajul din retail. Asezate apropiat, culorile complementare se ilumineaza reciproc.
Culorile complementare au si aplicatii mai practice. Intrucat portocaliu si albastru sunt culori complementare, vestele si barcile de salvare sunt in mod traditional colorate portocaliu, pentru a oferi cel mai mare contrast si cea mai mare vizibilitate din avion sau de pe vapoare in cazul operatiunilor de salvare.