Acest website foloseste cookies pentru facilitarea accesului si livrarea multiplelor functionalitati. Daca veti continua sa navigati, vom considera ca ati acceptat folosirea acestora.
X

Puteti compara maxim 4 produse! Primul produs adaugat in lista a fost sters.

Nou
Ceas dama Worwit Bombay White
Cod WOR756
In stoc!
Pret 175,00 Lei
In stoc!
Nou
Ceas Worwit Star Dark Blue
Cod WOR810
In stoc!
Pret 147,00 Lei
In stoc!
Nou
Ceas Worwit Runner White
Cod WOR942
Stoc limitat!
Pret 179,00 Lei
Stoc limitat!
Produse

Reproducere Picasso, Guernica 90x45 cm

Cod : CCUC0002
Descriere

Cameleonia va propune un decor impresionant, reproducerea in faianta pictata manual a capodoperei artistului spaniol Pablo Picasso, Guernica (1937), unul dintre cele mai cunoscute tablouri din toate timpurile.

Guernica este un orasel in provicia Biscaia, regiunea Tara Bascilor, Spania. A devenit cunoscut intregii lumi cand, in data de 26 aprilie 1937, a fost supus bombardamentului aviatiei militare germane Luftwaffe. Acest eveniment l-a inspirat pe Picasso in realizarea acestei picturi.

Acest decor este prezentat in stil tablou, fiind inramat si avand sistem de prindere pe perete. Placile de faianta picatata au dimensiunea 15x15 cm iar intregul ansamblu, fara rama, are 90x45 cm.

DESCRIERE CONTEXT REALIZARE PICTURA

Picasso locuia la Paris din anul 1934 dar era si director onorific al muzeului Prado. In anul 1936 a izbucnit in Spania razboiul civil, iar Picasso s-a declarat in favoarea republicanilor, aflati in lupta cu fortele generalului Franco. Un an mai tarziu, guvernul republican i-a solicitat lui Picasso sa realizeze o lucrare pe care sa o expuna in Pavilionul Spaniol la Expozitia Universala de la Paris din iulie 1937. Prin aceasta lucrare se dorea sa se arate lumii ce se intampla in Spania si sa se obtina sprijinul democratiilor occidentale pentru guvernul republican aflat in stare de razboi.

Practic, pavilionul spaniol nu a respectat tematica tehnologica a expozitiei, ci a fost un mijloc de a comunica lupta dramatica pentru existenta a guvernului spaniol. Acesta continea la intrare un perete cu o fotografie gigantica in care erau infatisati soldatii republicani acompaniati de urmatorul slogan:

Luptam pentru unitatea esentiala a Spaniei.
Luptam pentru mentinerea integritatii pamantului spaniol.
Luptam pentru independenta tarii noastre si pentru
dreptul poporului spaniol sa isi aleaga propriul destin.

Desi acceptase invitatia de a expune un tablou la Paris, Picasso nu a fost inspirat de nimic pana nu a auzit de bombardamentul de la Guernica. Inainte de acest moment, Picasso nu acordase prea mare atentie lucrurilor care tineau de politica. Afland stirile cu evenimentele din tara sa, Picasso a dorit sa ofere publicului o reflexie a masacrului. Aceasta moment marcheaza inceputul implicarii politice a artistului, culiminand cu inrolarea in Partidul Comunist Francez in 1944.

Picasso si-a inceput lucrul in primele zile ale lunii mai 1937, intr-un format mare, 7.8x3.5 m. Intrucat tabloul era gigantic, Picasso a trebuit sa folosesca o scara si o pensula cu coada lunga. Artistul a petrecut peste 2 luni creand acest tablou, dar, pentru o opera atat de mare, a lucrat cu o viteza uimitoare. Pictura a fost terminata pana la mijlocul lunii iunie si pana in iulie era deja instalata la Expozitia de la Paris. Tabloul nu a atras recunoasterea internationala la momentul expunerii, ci doar ulterior inchiderii expozitiei, cand a fost trimis in turneu in lume, mai intai in Anglia si apoi in Statele Unite, unde il va prinde inceputul  celui de-al Doilea Razboi Mondial in septembrie 1937.

Ulterior pictura va deveni simbolul nationalismului basc in perioada de tranzitie a Spaniei spre democratie.

Astazi, Guernica este un simbol universal al suferintei civililor in timpul conflictelor armate.

IMPORTANTA GUERNICA PENTRU RAZBOIUL CIVIL DIN SPANIA

Bombardamentul localitatii Guernica (26 aprilie 1937) a fost un atac aerian asupra oraselului din Tara Bascilor, soldat cu numeroase pierderi materiale si cu moartea foarte multor oameni nevinovati, in timpul razboiului civil din Spania. Acest raid al aviatiei germane Luftwaffe, Legiunea Condor, si al aviatiei italiene Fascist Aviazione Legionaria a fost numit Operatiunea Rugen. Atacul este considerat unul dintre primele raiduri ale aviatiei militare moderne indreptat impotriva populatiei civile lipsita de aparare. Conform informatiilor oficiale din Tara Bascilor au fost ucisi 1654 civili, iar sursele germane raporteaza 300 de civili.

Situat in provincia basca Biscaia, la 30 km est de Bilbao, Guernica are este un centru cu o semnificatie aparte pentru basci. Acolo exista Gernikako Arbola (copacul din Guernica, in limba basca), un stejar care simbolizeaza libertatile traditionale ale oamenilor din provincia Biscaia si, prin extrapolare, pentru intregul popor basc.
Guernica reprezenta nu doar un element important de identitate pentru Tara Bascilor, dar era considerata si capitala spirituala a bascilor, casa libertatii lor. La momentul bombardamentului, populatia din Guernica numara 7000 de oameni iar linia frontului era la o distanta de 30 km.

In Guernica se afla si fabrica productatorului de armament Astra-Unceta y Cia, care din anul 1912 era furnizor pentru fortele militare si de politie din Spania.

Atacul nemtilor avea drept scop sprijinirea eforturilor generalului Francisco Franco ale carui trupe avansau pentru a inlatura guvernul basc si guvernul spaniol republican. Guvernul basc, un organism autonom regional format din nationalisti basci, intentionau sa apere Biscaia si o parte din Guipuzcoa cu infanteria usoara. La momentul raidului, Guernica era un punct strategic pentru fortele republicane. El statea intre fortele lui Franco si capturarea orasului Bilbao, considerat cheia pentru a castiga razboiul in nordul Spaniei. De asemenea, Guernica era si drumul de retragere ale republicanilor din nordestul provinciei Biscaia. Dupa razboi, a fost gasita o telegrama trimisa de la cartierul general al lui Franco in care acesta cerea ca o Legiune Condor sa atace Guernica.

Anterior bombardamentului, orasul nu fusese implicat direct in lupte, desi fortele republicane se aflau in apropiere (23 de batalioane ale armatei basce se aflau la est de Guernica). Orasul adapostea 2 batalioane basce, desi nu avea aparare antiaeriana si nici nu puteau astepta sprijin aerian datorita pierderilor recente ale fortelor aeriene republicane.

LUFTWAFFE - AVIATIA MILITARA GERMANA

Asa cum a declarat maresalul Hermann Goring la procesul de la Nuremberg, Hitler il sprijinea pe Franco pentru a impiedica raspandirea comunismului in acea parte a Europei, iar Guernica reprezenta o oportunitate pentru tanara aviatie germana, Luftwaffe, sa isi testeze capabilitatile.

Orasul a fost facut una cu pamantul de catre bombardamentul care a inceput la ora 16:30 si, non-stop timp de peste 3 ore, a plouat cu bombe in ceea ce era un experiment ale tacticilor de tip bombardament al terorii (blitzkrieg), in care civilii erau luati drept tinte in mod deliberat pentru a reduce rezistenta inamicului si a-l determina sa cedeze.

Nemtii au bombardat Guernica intr-o incercare deliberata de a distruge intregul oras. Trei sferturi dintre cladiri au fost complet distruse iar multe altele au suferit distrugeri. Nu au fost atinse de bombardament fabricile Unceta and Company si Talleres de Guernica, nici sediul adunarilor Casa de Juntas si nici Gernikako Arbola.  Totusi, haosul creat a restrans sever posibilitatile de miscare ale fortelor republicane.

Guernica era un orasel linistit. Cea mai apropiata tinta militara era o fabrica de armament situata la periferia orasului. Aceasta a scapat neatinsa din acest atac, ceea ce demonstreaza clar faptul ca motivatia bombardamentului a fost intimidarea. Mai mult, majoritatea barbatilor erau plecati sa lupte in armata republicana. La momentul atacului, in oras se aflau in principal femei si copii.

Aceste informatii demografice se reflecta si in pictura lui Picasso, asa cum comenteaza Rudolf Arnheim:

“Femeile si copii fac din Guernica imaginea victimizarii umanitatii inocente, lipsita de aparare. De asemenea, femeile si copii au fost reprezentat adesea pentru Picasso chiar perfectiunea umanitatii. Prin urmare, un asalt asupra femeilor si copiilor este, in viziunea lui Picasso, indreptat chiar catre inima omenirii.”

In mod evident, nationalistii au dorit sa ii demoralizeze pe republicani si intreaga populatie civila prin etalarea puterii lor militare asupra unui oras care reprezenta traditia si cultura basca si era locuit atunci de catre civilii lipsiti de aparare.

ARTICOL ZIAR BOMBARDAMENT

Dupa bombardament, evenimentul a fost adus pe scena internationala si in atentia lui Pablo Picasso datorita muncii jurnalistului George Steer, de la The Times, simpatizant al bascilor si al republicanilor. Acesta a mers imediat in orasul distrus si, pe baza celor vazute la fata locului, a scris un articol care a fost publicat pe 28 aprilie atat in The Times cat si in The New York Times, iar pe 29 aprilie aparea in L’Humanite, cotidian comunist francez. Steer scria:

Guernica, cel mai vechi oras din Tara Bascilor si centrul traditiei si culturii basce, a fost distrus complet ieri dupa-amiaza de raidurile aviatiei insurgentilor. Bombardarea acestui oras deschis, aflat la distanta de liniile de lupta, a durat trei ore si un sfert. In acest timp au actionat 3 tipuri de avioane nemtesti: bombardierele Junkers si Heinkel au descarcat neincetat asupra orasului bombe de peste 450 kg, si, s-a calculat, peste 3000 de proiectile incendiare de cate 0.91 kg, iar avioanele de atac zburau la joasa inaltime si ii mitraliau pe civilii care reusisera sa se refugieze pe campuri.

Acest articol l-a facut pe Picasso sa constientizeze ce s-a intamplat in tara sa. El incepuse sa lucreze la o panza ce urma sa fie prezentata la Expozitia Universala de la Paris din vara aceea, la solicitarea guvernului republican. A abandonat ideea initiala, la care lucrase fara pasiune timp de cateva luni, si, pe 1 mai 1937, a inceput sa picteze Guernica, o tema care ii captiva imaginatia. La prezentarea operei in vara aceea la Paris, tabloul nu a atras foarte multa atentie. Deabia ulterior capodopera sa isi va capata forta unui puternic simbol al efectelor negative pe care razboiul le are prin curmarea vietii oamenilor lipsiti de aparare.

In timpul celui de-al Doilea Razboi Mondial, Picasso a ramas in Paris, oras aflat sub ocupatie germana. Stilul artistic al lui Picasso nu corespundea idealului artistic  nazist. In perioada respectiva nu isi expunea lucrarile si era adesea hartuit de catre Gestapo. In timpul unei perchezitii efectuate in apartamentul unde se afla atelierul sau, un ofiter german a observat pe perete o vedere cu reproducerea tabloului Guernica. “Tu ai facut asta?” l-a intrebat militarul neamt. Iar Picasso a raspuns “Nu … voi ati facut asta.”

CALATORIA PICTURII PRIN LUME

Guernica, pentru care Picasso a primit 200.000 franci de la guvernul republican spaniol, a fost printre putinele capodopere care nu au fost vandute direct de catre artist prietenului si dealerului sau exclusiv pentru lucari de arta, Paul Rosenberg.

Dupa victoria lui Francisco Franco in Spania, tabloul a fost trimis intr-un turneu international in cateva tari pentru a strange fonduri prin care sa fie sprijiniti refugiatii spanioli. La cererea lui Picasso, pastrarea acestei opere a fost incredintata Muzeului de Arta Moderna (MoMA) din New York.

In anul 1968 Franco si-a exprimat interesul pentru ca Guernica sa se intoarca in Spania. Totusi, Picasso a refuzat sa permita aceasta pana cand poporul spaniol va fi condus din nou de catre o republica. Ulterior a adaugat si alte conditii precum “restaurarea libetatilor publice si a institutiilor democratice”. Picasso s-a stins din viata in 1973 iar Franco doi ani mai tarziu. Dupa 1975 Spania a fost transformata intr-o monarhie constitutionala democratica, iar in anul 1978 a fost ratificata o noua constitutie.  MoMA inca refuza sa restituie Guernica, una dintre comorile muzeului, argumentand faptul ca o monarhie nu reprezenta republica ce fusese stipulata in testamentul lui Picasso drept conditie pentru returnarea picturii.  Totusi, la presiunea internationala, in anul 1981 MoMA cedeaza si restituie capodopera Spaniei.

Desi se mentioneaza frecvent despre “intoarcerea” picturii in Spania, acest lucru nu este corect. Tabloul Guernica a fost pictat la Paris, unde a fost si expus prima data, inainte de a fi incredintat spre pastrare Muzeului de Arta Moderna din New York cu mentiunea expresa a lui Picasso ca acesta sa nu fie transmis Spaniei pana cand libertatea si democratia nu au fost resturate in aceasta tara.

In anii ’70 ai secolului trecut, pictura a devenit un simbol pentru spanioli, atat pentru eliberarea de sub regimul lui Franco cat si pentru nationalismul basc. Partidele de stanga din Tara Bascilor au folosit in mod repetat imaginea acestui tablou. Trebuie mentionata si dorinta localnicilor ca panza originala sa fie expusa in orasul care a inspirat crearea ei: Guernica.

In anul 1992, tabloul a fost mutat de la Muzeul Prado la Muzeul National Centrul de Arta Regina Sofia, ambele in Madrid, impreuna cu 24 de studii pregatitoare. Aceasta actiune a fost controversata intrucat testamentul lui Picasso specifica faptul ca panza trebuie expusa la Prado. Totusi, mutarea facea parte dintr-o actiune de transfer al tuturor colectiilor de arta ale Muzeului Prado dupa inceputul secolului XIX, catre alte spatii din apropiere, pentru motive de lipsa de spatiu. Centrul Regina Sofia, care gazduieste colectia nationala spaniola cu arta din secolul XX era locul natural si normal pentru expunere. In cadrul ei a fost realizata o galerie speciala pentru a expune capodopera lui Picasso in cel mai bun mod posibil.

In camera alaturata, sunt expuse cateva fotografii cu Picasso in timpul realizarii picturii Guernica, si cateva lucari anterioare pe care artistul le-a adaptat si reutilizat in aceasta lucrare. Cateva din studiile pregatitoare ne ajuta sa urmarim procesul compozitional, de la ideea initiala care continea multe imagini cu pumnul strans, simbolul solidaritatii si sprijinului, pana la varianta finala in care acestea au disparut complet.

DESCRIEREA PICTURII

Guernica arata animale si oameni in suferinta si cladiri distruse de violenta si haos. Fiintele din tablou sunt portretizate in mod dramatic, chiar in momentul exploziei unei bombe si imediat dupa aceea. Consecintele distructive si cruzimea masacrului sunt aratate cu o sinceritate aproape copilareasca.

• Cadrul general este format de o camera in care, la capatul deschis din stanga, un taur cu ochi mari sta deasupra unei femei care plange de durere tinand in brate trupul neinsufletit al unui copil.
• Centrul este ocupat de un cal cazut in agonie intrucat tocmai a fost strapuns de o lance. Gaura cu rana pe partea laterala a corpului animalului este un punct focalizator major in cadrul picturii.
• Doua imagini “ascunse” formate de catre cal apar in Guernica:
     o Un craniu uman este format in corpului calului, transmitatand la nivel subliminal ideea de moarte;
     o Un taur impunge calul de jos in sus. Capul taurului este ascuns in piciorul ingenunchiat al calului iar cornul iese prin pieptul calului.

  

Puteti citi aici mai mult despre aceste imagini ascunse si chiar despre altele despre care nu am comentat.

• Coada taurului formeaza imaginea unei flacari din care se ridica fum pe fereastra creata de cadrul gri care o inconjoara.
• Sub cal este plasat corpul neinsufletit, aparent rupt in bucati, al unui soldat; acesta tine in mana o sabie rupta din care creste o floare.
•  Pe cealalta palma a soldatului, deschisa, este un stigmat, un simbol al martiriului derivat din crucificarea Mantuitorului Iisus Hristos.
• Un bec straluceste sub forma unui ochi demonic peste capul calului aflat in agonie (becul din camera de tortura). Simbolismul atribuit acestui obiect de catre Picasso il descoperim atunci cand cautam cuvantul spaniol pentru bec, “bombilla”, similar cuvantului “bomba” adica bomba in spaniola.
• In partea dreapta a calului, chipul speriat al unei femei, care pare sa asiste la scenele de violenta din fata ei, pare sa fi plutit in camera pe geam. Bratul ei, care pare si el ca pluteste, tine o lampa aprinsa, pozitionata foarte aprope de becul de tortura, fiind un simbol al sperantei.
• Din partea dreapta, o femeie surprinsa inainteaza clatinandu-se spre centru, privind pierdut catre becul aprins.
• Pumnale care sugereaza strigatul inlocuiesc limba taurului, a femei zdrobita de durere si a calului.
• Un porumbel cu o ramura de maslin este scrijelit pe peretele din spatele taurului. O parte din corpul sau cuprinde o crapatura in perete prin care intra se poate vedea o lumina alba (speranta, sau lumea de afara).
• In partea dreapta vedem corpul unei persoane terifiate, cu mainile ridicate, cuprins de flacari.  Mana dreapta sugereaza forma unui avion.
• Extremitatea dreapta a tabloului ne arata un perete inchis la culoare cu o usa deschisa.

SIMBOLISM SI INTERPRETARI

Precum multe dintre capodoperele artei, intelesul din spatele tabloului Guernica al lui Picasso, nu iese la iveala imediat si clar, lasand loc la analize si interpretari.

Desi exista numeroase interpretari, sunt cateva elemente general acceptate:
• Forma si postura corpurilor exprima protestul.
• Picasso foloseste vopsea in culorile negru, alb si gri pentru a crea o atmosfera sobra si pentru a exprima durere si haos.
• Cladirile in flacari si peretii care se prabusesc exprima nu doar distrugerea orasului Guernica, dar reflecta si puterea distructiva a razboiului.
• Tipariturile din ziar utilizate in pictura pentru corpul calului arata modul in care Picasso a aflat despre masacru.
• Sabia rupta din mana soldatului simbolizeaza infrangerea oamenilor de catre tortionari.
• In partea stanga, sub taur, Picasso a adaugat o imagine copiata din arta clasica: o pieta, sau femeie tinand in brate corpul neinsufletit al fiului ei, intr-un tanguit sfasietor, chinuitor si disperat in fata cruzimii fara sens a razboiului.

In aceasta pictura Picasso nu a incercat deloc sa surprida esenta timpului. Nu apar avioane, bombe si nici un indiciu care sa arate data sau ora. Guernica este pur si simplu un protest raspicat, omniprezent in forma corpurilor, postura mainilor, in limba calului in forma de pumnal, in sanii mamei, pozitia ochilor fiintelor umane – echivalentul imaginar al carnagiului prin care au trecut. Suntem facuti sa simtim durerea lor prin ochii nostri.

Picasso pare sa incerce sa isi defineasca rolul si puterea sa in calitate de artist in fata puterii politice si a violentei. Dar, departe de a fi doar o pictura politica, Guernica trebuie vazuta si ca un comentariu al lui Picasso referitor la cum poate contribui arta la autoafirmarea care elibereaza fiecare fiinta umana si o protejaza impotriva fortelor coplesitoare precum crima politica, razboiul si moartea.

Spania, locul nasterii lui Picasso, are un loc central pentru a descifra semnificatia capodoperei Guernica. Desi Picasso a emigrat in Franta, la Paris, si nu s-a mai intors niciodata in Spania, legatura artistului cu tara unde s-a nascut este evidenta.

In timp ce lucra la aceast tablou Picasso a declarat:

“Efortul spaniolilor (al guvernului republican) este lupta pentru integritatea libertatii oamenilor. Intreaga mea viata  de artist a fost o lupta continua pentru a mentine in viata arta… In tabloul la care lucrez acum, pe care il voi intitula Guernica, si in toate lucrarile mele recente, imi exprim in mod clar dezaprobarea fata de casta militara care a scufundat Spania intr-un ocean al durerii si mortii.”

Picasso a finalizat Guernica in anul 1937, intr-o perioada de instabilitate politica nu doar in Spania, ci la nivel mondial. Al Doilea Razboi Mondial va incepe doi ani mai tarziu si va diviza si mai mult continentul European. Haosul cauzat de instabilitatea politica in Europa este evident in compozitia Guernica, cu oameni si animale ingramaditi laolalta, intr-un fundal cu forme  geometrice ascutite, contondente, (reminiscenta a Cubismului), avand ca si “culoare” predominanta negrul, sugerand prezenta mortii.

LEGATURA DINTRE GUERNICA SI LUPTELE CU TAURI

Oameni si animale sunt pe acelasi plan in tabloul Guernica, ilustrand nu doar brutalizarea si dezumanizarea oamenilor la vreme de razboi, dar si raspunsul innascut, animalic pe care toate fiintele vii il au cand se intalnesc cu teama de moarte. Dar, cele doua animale din tablou, taurul si calul, pot avea o semnificatie mai larga.

Desi Guernica poate fi clasificata drept o “pictura de razboi”, in acelasi timp inglobeaza numeroase simboluri – un taur, un cal, un barbat cu o sabie – care ar corespunde picturilor specifice luptelor cu tauri, precum desenul lui Picasso din 1957, Tauromaquia. Taurul este simbolul national neoficial al Spaniei, iar luptele cu tauri sunt o traditie si, in acelasi timp, un sport in aceasta tara.

Desi lui Picasso nu ii placea sa discute despre intelesurile artei sale, simbolul nationalist al acestei opere nu poate fi negat. Dar Guernica artistului nu infatiseaza traditionalele lupte cu tauri pe care te-ai astepta sa le vezi intr-o pictura “nationalista”.  In loc sa ne infatiseze un matador victorios, inclinandu-se in fata multimilor langa un taur infrant si ucis, in Guernica taurul ramane cu incapatanare in picioare in stanga picturii, in timp ce matadorul zace fara suflare in prim plan, tinand in mana sabia sau lancea rupta, cu care ar fi ucis taurul. Calul matadorului este si el pe moarte, in agonie. Taurul, simbolizand Spania, este inca in picioare dupa atacul barbar, dar mesajul general este mai putin optimist, haosul si brutalitatea domnind asupra civilizatiei, asa cum s-a intamplat in mod real in timpul bombardamentului de la Guernica.

MOSTENIREA GUERNICA

Picasso creaza o opera care urma sa aiba un impact puternic, devenind un simbol care avertizeaza omenirea asupra suferintei si ororilor provocate de razboi, in special asupra civililor nevinovati si lipsiti de aparare. Faptul ca nu exista referinte clare pentru un atac anume, ii confera acesteia un mesaj universal, mereu actual.

La aniversarea a 75 de ani de la crearea picturii, Alejandro Escalona a declarat:

“Guernica reprezinta pentru pictura ceea ce este pentru muzica Simfonia a noua de Bethoven: o icoana culturala care vorbeste omenirii nu doar impotriva razboiului, dar si despre speranta si pace. Este o referinta atunci cand vorbim despre genocid, fie ca ne gandim la Salvador sau la Bosnia.”

Specificatii
Colorare faianta Pictata manual
Stil Clasic
Format 90 * 45 cm
Tema decor Abstract
Culoare Gri
Tip placa faianta Clasica
Dimensiune placa faianta 15 * 15 cm
Planeitate suprafata In relief
Tehnica pictura Cuerda seca
Comentarii produs
Nu sunt comentarii
Scrie un comentariu
Reproducere Picasso, Guernica 90x45 cm http://www.cameleonia.ro/userfiles/cd02ae02-1133-4946-8d16-10e1c0ed49cd/products/859175_list.jpg CERAMICAS CUELLAR
5371.00 RON Stoc limitat!

Produse recomandate

Las Meninas - Velazquez
Cod ARTG955
Produsul va fi livrat în aproximativ 40 zile lucratoare.
Pret 10.373,00 Lei
Produsul va fi livrat în aproximativ 40 zile lucratoare.
Goya
Cod ARTGOYA
Produsul va fi livrat în aproximativ 40 zile lucratoare.
Pret 4.162,00 Lei
Produsul va fi livrat în aproximativ 40 zile lucratoare.
Reproducere Picasso, Guernica 165x75 cm
Cod CCUC0003
Produsul va fi livrat în aproximativ 40 zile lucratoare.
Pret 16.600,00 Lei
Produsul va fi livrat în aproximativ 40 zile lucratoare.
Povestea Cameleonia
Acest proiect s-a nascut din dorinta de a adauga culoare si optimism in viata noastra.

Precum un cameleon gaseste o culoare pentru fiecare situatie in care se afla, astfel incat reuseste sa se integreze perfect in peisaj, la fel dorim sa oferim produse pentru orice stil de viata, varsta si pentru orice preferinta a ambientului.

Cameleonia este un taram al culorilor, unde cei care ii aloca timp sa il exploreze ajung la experiente de neuitat.

Ne angajam sa va surprindem cu produse pentru decoratiuni si lifestyle care, prin desgn, stil si calitate, sa aduca fiecaruia dintre noi elementul unic ce ne identifica si ne reprezinta.
înregistrează-te

Inscrieti-va la newsletterul nostru!

Pentru a putea primi pe email invitatii la evenimentele organizate de noi si pentru a afla primul ultimele noutati si tendinte, va rugam sa completati campurile de mai jos:

powered by teamshare
© Copyright 2017 Cameleonia
designed by headstart.ro

Autoritatea Nationala Pentru Protectia Consumatorilor:
www.anpc.gov.ro - Telefon gratuit info consumator: 021-9551.
Solutionarea online a litigiilor